center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Totális medialitás és ökocídium
Mediatizáció és fogyasztói társadalom: ökológiai médiakritika
Sükösd Miklós, Reklámgazdaság, 2004 szeptember-október.


Részlet a tanulmányból
„…A média-fogyasztás és -használat egyre növekvő szerepet játszik az ökológiai válságot előidéző fogyasztói rendszer fenntartásában, legitimálásában és globális terjesztésében. Média alatt itt elsősorban a népszerű, kereskedelmi alapon működő tévék, rádiók, újságok, internetes tartalomszolgáltatók sokaságát (a fősodrú médiát) és a közmédia nagy részét, valamint a bennük megjelenő urakodó médiaműfajokat, kánonokat, reprezentáció-típusokat értem. A média hírmű¬soraiban, napirendjében háttérbe szorul a környezeti válság témaköre. A műsorfolyamban – és az interneten is – a szórakoztató tartalmak dominálnak. A mai nyugati társadalmak polgárait jellemző napi sok órás átlagos médiafogyasztás (benne a tévézés, számítógép- és internet-használat) hozzájárul ahhoz, hogy egyre kevesebb elsődleges élményünk van természeti környezetünkről. Élményszinten egyre kevésbé érzékeljük az ökológiai válság jeleit…”

A tanulmány letöltése (PDF formátum, 260 KB)